تحصیل در فرانسه: رشته های بیزنس

دسته بندی: لم اپلای

2021/07/12


 

تحصیل در فرانسه در رشته بیزنس

بسیاری از ما آرزو داریم که در خارج از کشور در فرانسه تحصیل کنیم - کافه های جذاب، فرهنگ غنی، زبان زیبا و برج ایفل ما را اسیر می کنند. فرانسه مکانی عالی برای تحصیل است، به خصوص اگر می خواهید در رشته های بیزنس تحصیل کنید - و مکان های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از پاریس تا نیس. در اینجا نحوه تحصیل در خارج از کشور در فرانسه را توضیح داده ایم.

 

انتخاب مقصد خود در فرانسه

فرانسه شهرها و مکان های دیدنی بسیاری دارد، اما دو تا از بهترین شهرها برای تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی، پاریس، پایتخت پر جنب و جوش و شهر نیس، یک کلانشهر ساحلی است. خوشبختانه، دانشجویان بیزنس نیازی به انتخاب بین دو دانشگاه ندارند. مدرسه تجارت IPAG در هر دو شهر فوق العاده پردیس دارد.

چندین دلیل مهم برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. اصلی ترین آن اقتصاد فرانسه است. اقتصاد این کشور برای اقتصاد جهانی، بزرگ، متنوع و مهم است. در حقیقت، شاخص نوآوری بلومبرگ در سال 2020 فرانسه را به عنوان یکی از نوآورترین کشورها در جهان معرفی کرد، در حالی که پاریس بیش از هر شهر اروپایی دیگر محل زندگی 500 شرکت Fortune است. اما فقط پاریس نیست که یک مرکز نوآوری است. نیس، لیون، مارسی و بوردو همه از شهرهای مهم اقتصادی هستند.

در هر حیطه ای که شما علاقه مند به کار در آن هستید - کالاها و خدمات مالی، کشاورزی، مد و همه چیز در این بین - این احتمال وجود دارد که بتوانید آن را در فرانسه پیدا کنید. اگر به دنبال شروع به تحصیل در بیزنس یا بازگشت به تحصیل برای تغییر شغل هستید، دوره ای مناسب شما در فرانسه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که برخی از مدارس ممکن است فقط برنامه ای را که شما به آن علاقه مند هستید به زبان فرانسوی ارائه دهند. اما هنوز دوره های بیزنس زیادی برای انتخاب وجود دارد - از مدرک کارشناسی در بیزنس گرفته تا کارشناسی در مدیریت بازرگانی BBA. در مدرسه بازرگانی IPAG ، BBA و MBA به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این بدان معنی است که شما می توانید MBA را در فرانسه به زبان انگلیسی بخوانید.

دانشگاه های فرانسه را اینجا ببینید.

 

ثبت نام برای تحصیل در خارج از کشور در فرانسه

درخواست ها برای مدارس بازرگانی فرانسه (بیزنس اسکول ها) به طور کلی از ترم پاییز شروع می شود و تا ژانویه یا فوریه ادامه دارد. بسیاری از مدارس از طریق درگاه های آنلاین اپلای مستقیم را می پذیرند. وقتی مدرسه و برنامه را برای خود پیدا کردید، باید برای اپلای آماده شوید.

شرایط مورد نیاز از مدرسه به مدرسه متفاوت است، اما موارد زیر معمولاً همان چیزی است که شما برای گرفتن پذیرش خود برای ادامه تحصیل در فرانسه نیاز دارید:

  • پاسپورت
  • کارنامه دبیرستان
  • اثبات مهارت های زبان در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  • رزومه حرفه ای
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه ها

شما به طور معمول باید ترجمه های محضری را به زبانی که در آن تحصیل می کنید ارائه دهید. برای بعضی از مدارس نیز باید مدارک خود را به زبان فرانسوی ارائه دهید، حتی اگر قرار است به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در کنار هم، این مدارک را به طور معمول پورتفولیو می نامند.

 به عنوان مثال، در بیزنس اسکول IPAG، پورتفولیوی شما اساس اپلیکیشن شما را تشکیل می دهد، همه ی مدارک می توانند به زبان انگلیسی باشند بنابراین نیازی به ترجمه ی آنها به زبان فرانسوی نیست. باید بررسی کنید که هر آنچه را که باید ارسال کنید در پورتفولیوی شما موجود باشد.

اگر مدرسه مدارک شما را تایید کند، برای مصاحبه دعوت خواهید شد. اگر دانشجوی بین المللی هستید، این مصاحبه معمولاً به صورت آنلاین، از طریق اسکایپ یا زوم انجام می شود. این روند به طور معمول از بهار آغاز می شود و تا ژوئیه ادامه دارد.

اگر در مقطع کارشناسی در بازرگانی، BBA یا دوره دیگری از بیزنس پذیرفته شده اید، باید روند گرفتن ویزای خود را شروع کنید.

 

گرفتن ویزای فرانسه

شرایط مورد نیاز برای ویزای دانشجویان بین المللی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما موراد زیر معمولاً همان چیزی است که برای دریافت ویزای تحصیلی برای کشور فرانسه باید ارائه دهید:

  • پاسپورت
  • دو عکس پاسپورتی
  • تأیید ثبت نام در مدرسه ای در فرانسه
  • اثبات بودجه کافی برای کل دوره شما
  • اثبات جایی برای زندگی - بسیاری از مدارس در فرانسه به دانش آموزان کمک می کنند تا جایی را پیدا کنند.
  • در برخی موارد، ممکن است لازم باشد گواهی پلیس عدم سوپیشینه ارائه دهید که نشان دهد سوابق کیفری پاک دارید.
  • هزینه درخواست ویزا؛ بسته به ملیت دانشجو از 50 تا 99 یورو متغیر است.

مدارک شما باید به زبان فرانسه همراه با ترجمه محضری ارائه شود. زمان پردازش به طور کلی چند هفته است. پس از ورود به فرانسه، برای دریافت اجازه اقامت باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید. هرگونه ویزای صادر شده توسط فرانسه ویزای شینگن است، به این معنی که شما می توانید آزادانه در منطقه بدون مرز کنترل اتحادیه اروپا حرکت کنید. به خاطر داشته باشید که باید از طریق کشوری که ویزا را صادر کرده است وارد منطقه شینگن شوید. نمی توانید از طریق بارسلونا وارد شوید، به عنوان مثال، با ویزایی که اسلوونی صادر کرده است.

 

بیشترین استفاده از فرانسه را ببرید

فرانسه یک تجربه دانشجویی خارق العاده را برای شما ارائه می دهد. این کشور خانه برخی از مشهورترین ساختمان های جهان مانند برج ایفل، نوتردام و لوور را در خود جای داده است. همچنین زیبایی طبیعی از سواحل جنوب تا آلپ در شرق وجود دارد. البته، شما نمی توانید فرهنگ کافه های معروف دنیا را فراموش کنید. بسیاری از ظهرها یا عصرها در فرانسه در کنار یک لیوان چای یا قهوه تازه دم شده در فرانسه لذت یک کروسان یا یک غذای سنتی می گذرانید. شما همچنین می توانید فرصتی مناسب برای تمرین زبان فرانسه، یک زبان جهانی داشته باشید. فرانسه چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد. همه اینها فقط به اندازه یک اپلیکیشن از شما فاصله دارند!


دیدگاه کاربران